کشاورزی ماشینی

مهندسی مکانیک بیوسیستم

مهندسی مکانیک بیوسیستم

امیدی ارجنکی
دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم

در این وبلاگ آموخته هایم را نشر می دهم.
آموزش و یاد دادن از زکات علم است.پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلوا تالله علیه و آله فرمودند حکایت کسی که علم آموزد و از آن سخن نکند چون کسی است که گنجی نهد و از آن خرج نکند.
این روزها که دانش مهندسی ماشین ها و مکانیزاسیون کشاورزی غریب و محجور افتاده است، آموزش و بیان فایده ها و سودهای استفاده از اتوماسیون در کشاورزی شاید راهی برای تغییر نگرش بر این رشته باشد.
فارغ التحصیلان، استادان و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی بهترین متخصصان برای ارتباط علم نوین مهندسی با کشاورزی هستند. چون در این رشته انوع تخصص ها آموزش داده می شود. برق، کشاورزی، باغبانی، دامپروری، کامپیوتر، تجهیزات و ابزار اندازه گیری، علوم نوین مثل شبکه های عصبی، بینایی ماشین، انرژی های نوین که همه و همه از ملزمات توسعه کشاورزی نوین هستند.
استفاده از علم نوین در کشاورزی صد در صد باعث تولید غذای بیشتر، رفع وابستگی، تولید غذای با کیفیت تر، ارزانی محصولات و بازارپسندی و سود بیشتر می شود.
امیدوارم بتوانم گامی را برای این مهم بردارم.
از نظرات دوستان و هم رشته ای هایم در این وبلاگ استقبال خواهم کرد.
در آخر هم:
کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید!
تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (علیه السلام) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا ...!
شهید سید مرتضی آوینی

آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

پردازش رقومی تصاویر (Digital Image Processing) از جمله دروس اصلی رشته­ ی نقشه­ برداری است که در مقطع کارشناسی ِ پیوسته بصورت مقدماتی و در مقطع کارشناسی ارشد (گرایش سنجش ازدور) بصورت پیشرفته آموزش داده می­شود.

گرایش­های مختلف رشته­ی برق نیز کم و بیش با این درس سر و کار دارند. از کتاب جامع Digital Image Processing نوشته­ رافائل گونزالز (Rafael C. Gonzalez) و ریچارد وودز (Richard E. Woods) می­توان بعنوان یکی از مهمترین منابع این درس نام برد. هرچند نسخه­ی ترجمه شده­ی این کتاب در ایران مدتهاست وارد بازار شده، لیکن همچنان نسخه­ی لاتین آن بعنوان سورس اصلی در اکثر دانشگاه­های کشورمان مورد استفاده قرار می­گیرد. لازم بذکر است حجم اصلی این کتاب ۹۰ مگابایت بوده که بمنظور سهولت انتقال و دریافت در محیط اینترنت، با کاهش کیفیت کتاب، حجم آن به کمتر از نصف کاهش یافته.

برای دانلود کتاب از لینک-آیکون زیر استفاده کنید:

Download

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۰ ، ۰۷:۴۷


لینک مقاله

دستگاه شامل نقاله و لوازم آن، منابع نوری و سنسور های نوری، جدا کننده های بادی، و رایانه و میکرو کنترلر می باشد.

در حین حرکت نقاله غلاف های تمبر هندی از یک فتو سنسور متشکل از یک دیود لیزری (یک نیمه هادی کوچک که وقتی جریان الکتریکی از آن میگذرد تولید اشعه می کند، مورد استفاده در فیبر نوری، چاپگر های لیزری، دستگاه کنترل از راه دور و غیره) و یک فوتو ترانزیستور (نیمه هادی حالت جامد که با جذب نور حفره هایی در آن ایجاد می شود و این جریان توسط عمل ترانزیستور تا چندین برابر تشدید می شود.) سیگنال تولید شده را به میکرو کنترلر می فرستد و این سیگنال پردازش شده موجبات دستور رایانه برای عکس برداری را فراهم می کند.

بعد از پردازش تصویر، اطلاعات برای میکرو کنترلر، برای به کار انداختن جدا کننده های بادی فرستاده می شود. از توضیحات مقاله اینگونه برداشت می شود که با عبور غلاف از جلوی سنسور هایی که در موقعیت جک های بادی قرار گرفته است، جک بادی مربوط باید کار کند. یعنی پس از تشخیص نوع محصول، داده پردازش شده به میکرو کنترلر فرستاده می شود. یعنی به میکرو کنترلر دستور حرکت جک معینی داده می شود.

اما میکرو کنترلر منتظر می ماند تا سیگنالی از سنسور نوری قبل از جک دریافت شود. به محض دریافت سیگنال دستور عملکرد جک را می فرستد و جک عمل می کند. همین روند را میتوان در دستگاه به کار برد. یعنی در ابتدا با عبور گوجه از جلوی سنسور اول سیگنالی به میکرو کنترلر فرستاده می شود. میکرو کنترلر آن را به رایانه می فرستد و رایانه طبق آن دستور عکسبرداری می دهد؛ سپس عکس را پردازش کرده و داده حاصل در یک آرایه چند تایی قرار میدهد. این آرایه به تعداد مشخصی پر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۰ ، ۰۵:۴۶