کشاورزی ماشینی

مهندسی مکانیک بیوسیستم

مهندسی مکانیک بیوسیستم

امیدی ارجنکی
دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم

در این وبلاگ آموخته هایم را نشر می دهم.
آموزش و یاد دادن از زکات علم است.پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلوا تالله علیه و آله فرمودند حکایت کسی که علم آموزد و از آن سخن نکند چون کسی است که گنجی نهد و از آن خرج نکند.
این روزها که دانش مهندسی ماشین ها و مکانیزاسیون کشاورزی غریب و محجور افتاده است، آموزش و بیان فایده ها و سودهای استفاده از اتوماسیون در کشاورزی شاید راهی برای تغییر نگرش بر این رشته باشد.
فارغ التحصیلان، استادان و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی بهترین متخصصان برای ارتباط علم نوین مهندسی با کشاورزی هستند. چون در این رشته انوع تخصص ها آموزش داده می شود. برق، کشاورزی، باغبانی، دامپروری، کامپیوتر، تجهیزات و ابزار اندازه گیری، علوم نوین مثل شبکه های عصبی، بینایی ماشین، انرژی های نوین که همه و همه از ملزمات توسعه کشاورزی نوین هستند.
استفاده از علم نوین در کشاورزی صد در صد باعث تولید غذای بیشتر، رفع وابستگی، تولید غذای با کیفیت تر، ارزانی محصولات و بازارپسندی و سود بیشتر می شود.
امیدوارم بتوانم گامی را برای این مهم بردارم.
از نظرات دوستان و هم رشته ای هایم در این وبلاگ استقبال خواهم کرد.
در آخر هم:
کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید!
تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (علیه السلام) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا ...!
شهید سید مرتضی آوینی

آخرین نظرات

یک نامردی و حق الناس بزرگ!

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵ ق.ظ

امروز یک ایمیلی برای من اومده بود با این عنوان "افزودن اسم به مقالات در شرف چاپ"


ایمیل را که باز کردم در کمال تعجب دیدم جایگاه نام نویسندگان مقاله به فروش گذاشته شده. یعنی نام کسی بالای مقاله میخوره که هیچ زحمتی به خودش برای نوشتن این مقاله نداده و هیچ اطلاعی از محتوای مقاله نداره.


در ایمیل (سایت ایزی پیپر) ذکر شده که: مقالات زیر در ژورنال های معتبر با ضریب تاثیر بالا پذیرفته شده اند و در مرحله بازبینی نهایی هستند و مولف مقالات جهت جبران بخشی از هزینه ها اقدام به واگذاری جایگاه های نویسندگان می نماید. لذا امکان افزودن اسم به مقالات وجود دارد. علاقه مندان به درج اسم در مقالات سطح بالا می توانند از این امکان بهره مند گردند.


در ایمیل عنوان کرده بود که مقاله در مرحله تایید نهایی است و پروف آن برای بازدید نهایی فرستاده شده و نویسنده اصلی برای جبران هزینه ها میخواهد مقاله اش را به اشتراک بگذارد.


رزومه برای ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک امر مهم برای آینده مان است. خصوصاً برای شغل آینده مان. اینجوری هر فرد پولداری با پرداخت پول های هنگفتی میتونه مقالات زیادی را به اسم خودش کنه. یعنی دادن یک مقاله به همین کشکی و راحتی است.


جدول جالب هزینه ها را در زیر براتون آوردم:

هزینه درج اسم بر اساس جدول ذیل محاسبه خواهد شد:

ضریب تاثیر ژورنال جایگاه دوم جایگاه سوم جایگاه چهارم
قیمت ها به تومان
بیشتر از 2 3,000,000 2,500,000 2,000,000
1 تا 2 2,500,000 2,000,000 1,500,000
کمتر از 1 2,000,000 1,500,000 1,000,000


واقعاً اینگونه عمل کردن در فضای علمی کشور بدور از اخلاق علمی است. عالمی که اخلاق نداره از یک نادان بدتره و  ضررش برای مردم بیشتره.

اخیراً اینگونه رفتارها در فضای دانشگاهی کشور به سرعت به ارزش علم در مملکت در حال آسیب زدن است. این اخلاق زشت نه تنها در بین اساتید و مدرسان دانشگاه وجود دارد بلکه توسط همین افراد به دانشجویانشان هم آموزش داده می شود.


وقتی به عینه میبینیم استاد دانشگاه هیچ سوادی که باید داشته باشد ندارد. وقتی استاد راهنما به دانشجویش میگوید 99.99 درصد کار بر عهده خودت است و بعد هم نامش باید اول مقالات باشد و هم در پایان نامه ذینفع است. وقتی پایان نامه قرار است طرح شود فقط با نام استاد راهنما میشود و بودجه آن به جیب استاد میرود و برای دانشجو فقط یک جلد صحافی از پایان نامه می ماند. نتیجه همین کارهاست.


اساتید تنها به جزوات زمان تحصیل خودشان یا اینترنت متکی هستند. اگر اینها را ازش بگیریم دیگر هیچ کاری از دستش بر نمی آید. به جرئت می تونم بگم در تمام دوران تحصیل دانشگاهی ام شاید 10 استاد به اندازه مدرکشان سواد نداشتند. می دانم و دیده بودم بقیه تنها متکی به رزومه هایی هستند که دانشجویان برایشان درست کرده بودند و نه خودشان.


تکیه اساتید و دانشگاه ها و مراکز سنجش و رتبه سنجی علمی در مملکت ما وقتی بر مبنای تعداد مقاله باشد همین می شود. دیتا سازی، دزدیدن داده، سرقت ایده، استفاده از اعتبار اساتید بزرگ و آوردن نام آنها در مقالات بدون اطلاع آنها، پرداخت پول برای چاپ مقالات در مجلات پولی، همه سبب رفتن به سمت خاک خوردن پایان نامه ها در کتابخانه ها میشود.


همین میشود علم ما در کشاورزی، در صنعت و در علوم دیگر با سرعت کند در پیش است.


الان متوجه میشم که حضرت آقا چقدر روی این نکته تاکید دارند که متکی به تعداد مقالات نباشید. که متاسفانه مثل خیلی از حرفها روی زمین مانده است.

نظرات  (۲)

به نظر من با بالا گرفتن تب و تاب مقاله در کشور این موسسات مثل قارچ بالا اومدن و افتادن به جون مردم. مگه تو انقلاب داد نمیزنن مقاله آی اس آی ، پایان نامه! 
این بی اخلاقی ها رو میشه ساده جلوش رو گگرف فقط اگه بخوایم و بخوان. 
در اخر اینکه شما یه لینک به اون سایت تو نوشته دادین که خود این قضیه موجب بالا رفتن امتیاز سایت تو گوگل میشه!!
پاسخ:
بله متاسفانه
اصلاح کردم
تشکر
وقتی امثال دانشگاه علمی کاربردی در این مملکت باشن که مدرک آبدوغی میدن بهتر از این دیگه نمیشه دید

پاسخ:
بله
به چشمان خودم دیدم نمره صفر به نمره های قبولی مثل 10 یا 12 ارتقا داده شدند
و اینگونه یک مهندس!!! به جامعه افزوده میشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی