کشاورزی ماشینی

مهندسی مکانیک بیوسیستم

مهندسی مکانیک بیوسیستم

امیدی ارجنکی
دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم

در این وبلاگ آموخته هایم را نشر می دهم.
آموزش و یاد دادن از زکات علم است.پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلوا تالله علیه و آله فرمودند حکایت کسی که علم آموزد و از آن سخن نکند چون کسی است که گنجی نهد و از آن خرج نکند.
این روزها که دانش مهندسی ماشین ها و مکانیزاسیون کشاورزی غریب و محجور افتاده است، آموزش و بیان فایده ها و سودهای استفاده از اتوماسیون در کشاورزی شاید راهی برای تغییر نگرش بر این رشته باشد.
فارغ التحصیلان، استادان و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی بهترین متخصصان برای ارتباط علم نوین مهندسی با کشاورزی هستند. چون در این رشته انوع تخصص ها آموزش داده می شود. برق، کشاورزی، باغبانی، دامپروری، کامپیوتر، تجهیزات و ابزار اندازه گیری، علوم نوین مثل شبکه های عصبی، بینایی ماشین، انرژی های نوین که همه و همه از ملزمات توسعه کشاورزی نوین هستند.
استفاده از علم نوین در کشاورزی صد در صد باعث تولید غذای بیشتر، رفع وابستگی، تولید غذای با کیفیت تر، ارزانی محصولات و بازارپسندی و سود بیشتر می شود.
امیدوارم بتوانم گامی را برای این مهم بردارم.
از نظرات دوستان و هم رشته ای هایم در این وبلاگ استقبال خواهم کرد.
در آخر هم:
کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید!
تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (علیه السلام) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا ...!
شهید سید مرتضی آوینی

آخرین نظرات

اصول کشاورزی دقیق : اصول نصب و عملکرد ناظر محصول

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۱:۱۹ ب.ظ
مقدمه
    ناظر های محصول یکی از پیشرفت های اخیر در کشاورزی ماشینی است، که به تولید کننده های دانه اجازه میدهد که تأثیر هوا، خواص خاک و مدیریت تولید دانه را ارزیابی کنند. ناظر محصول پله منطقی اوّل برای آنهایی است که می خواهند به مدیریت ویژه محصول یا «کشاورزی دقیق» بپردازند. دقت این وسیله وابسته به استقرار مناسب، کالیبراسیون و عملکرد آن است. بنابراین، مستلزم است که تولید کننده های دانه بدانند چگونه ناظر های محصول تجارت دانه را بهبود می بخشند.
    این مقاله بر آن است که در انتخاب، نصب و بکاربردن ناظر محصول به اپراتور های تجهیزات و مدیران مزارع  کمک کند. این سیستم، ارزش حاصل از یک سیستم نظارت محصول، توابع و خود اجزای اساسی ناظر بر محصول و روش هایی برای اطمینان از دقت داده ها را پویش می کند.

فواید استفاده از ناظر محصول
    ناظر محصول برای دادن ارزشیابی دقیق اینکه چگونه محصولات نسبت به زمین نوسان دارند، به کاربر برنامه ریزی شده است. هرچند یک ناظر محصول می تواند به تولید کننده های دانه در خیلی از جنبه های مدیریت محصول کمک کند، وسیله هیچوقت برای تعویض میزان خرید و فروش دانه نیست.


تصور بازگردانی ارتباط تصحیح اختلاف ماهواره GPS برای موقعیت یابی تجهیزات کشاورزی

یک ناظر محصول توسط خودش می تواند اطلاعات مفید آماده کند و تحقیق روی مزرعه را تسهیل کند. داده محصول می تواند برای بار یا زمین خاصی انباشته و متراکم شود، به موجب آن مقایسه هیبرید ها (دو رگه ها)، واریته ها یا عملیات درمان نسبت به گیاه، تسهیل می شود. برای مثال، تمام ناظران محصول میتوانند جرم دانه و مساحت برداشت شده را بر اساس یک « بار- بار » یا « زمین – زمین » تخمین بزند. این ابزار اجازه می دهد که یک اپراتور به طور لحظه ای و آنی در زمین وزن انباشته دانه، مساحت برداشت شده و بازده متوسط را بدست آورد. با ناظران محصول چند تایی، این مقادیر می توانند به یک رایانه شخصی منتقل شوند و در حافظه غیر فرار برای بررسی یا چاپ با پک های نرم افزاری خاص یا نرم افزارهای پردازش کلمه استاندارد و یا نرم افزارهای صفحه گسترده، ذخیره شوند.

نظرات  (۱)

با سلام
لطفا درباره چرخه مدیریت در کشاورزی دقیق و ارزیابی عملکرد محصول در کشاورزی دقیق در وبلاگتون مطلب بذارید یا به این ایمیل بفرستید.
پاسخ:
برای یافتن اطلاعات در باره ارزیابی عملکرد محصول در کشاورزی دقیق باید برای جستجو در اینترنت کشاورزی دقیق را شاخه بندی کنید.
مثلاً ارزیابی فلان محصول در گلخانه های کنتر ل از راه دور و مثال های دیگه
اگر میخواهید از مطالب کلی هم جدا از محصول استفاده کنید می توانید از نتایج این مقالات استفاده کنید.
یا از توضیحات تولید کنندگان خارجی و یا شاید داخلی در سایت هاشون میتونید استفاده کنید.
البته مقالات فارسی بعید میدونم پیدا کنید و بدردبخور باشه براتون
کمی سختی در باره مقالات انگلیسی یا متون انگلیسی به خرج بدید کار با ارزشی درمیارید.
بنده در مورد این موضوع تاکنون فعالیتی که درخور گزارش باشه انجام نداده ام. اما اگر به پستم خورد مثل همه یادگیری ها در وبلاگ خواهم گذاشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی