کشاورزی ماشینی

مهندسی مکانیک بیوسیستم

مهندسی مکانیک بیوسیستم

امیدی ارجنکی
دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم

در این وبلاگ آموخته هایم را نشر می دهم.
آموزش و یاد دادن از زکات علم است.پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلوا تالله علیه و آله فرمودند حکایت کسی که علم آموزد و از آن سخن نکند چون کسی است که گنجی نهد و از آن خرج نکند.
این روزها که دانش مهندسی ماشین ها و مکانیزاسیون کشاورزی غریب و محجور افتاده است، آموزش و بیان فایده ها و سودهای استفاده از اتوماسیون در کشاورزی شاید راهی برای تغییر نگرش بر این رشته باشد.
فارغ التحصیلان، استادان و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی بهترین متخصصان برای ارتباط علم نوین مهندسی با کشاورزی هستند. چون در این رشته انوع تخصص ها آموزش داده می شود. برق، کشاورزی، باغبانی، دامپروری، کامپیوتر، تجهیزات و ابزار اندازه گیری، علوم نوین مثل شبکه های عصبی، بینایی ماشین، انرژی های نوین که همه و همه از ملزمات توسعه کشاورزی نوین هستند.
استفاده از علم نوین در کشاورزی صد در صد باعث تولید غذای بیشتر، رفع وابستگی، تولید غذای با کیفیت تر، ارزانی محصولات و بازارپسندی و سود بیشتر می شود.
امیدوارم بتوانم گامی را برای این مهم بردارم.
از نظرات دوستان و هم رشته ای هایم در این وبلاگ استقبال خواهم کرد.
در آخر هم:
کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید!
تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (علیه السلام) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا ...!
شهید سید مرتضی آوینی

آخرین نظرات

سورتر PicknPack

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۱ ب.ظ

سیستم کاملاً خودکار، فوق العاده خبره و جالب توجه برای بسته بندی و کیفیت سنجی انواع میوه

به نام #PicknPack




✳️ این سیستم شامل چندین ماژول و قسمت متوالی است که هر قسمت برای خودش به صورت جداگانه عملکرد مشخص دارد و نتیجه اش را تحویل ماژول بعدی میدهد.

🍅 جالب توجه ترین قسمت این سیستم، همان ابتدای سیستم قرار داره. ظرف هایی که میتونن به هر اندازه ای دربیان. تا بتوان بسته های مختلف با اندازه های مختلف ایجاد کرد.

🍅 در ادامه با تغذیه محصول درون سیستم ربات های برداشت کننده ای به اندازه مورد نیاز محصول را در اون ظرف ها قرار میده. شرایط این کار را تکنولوژی RFID روی بسته های پلاستیکی حاوی میوه ها تعیین میکنه.



🍅 مرحله بعد ماژول تعیین کیفت هست که با سیستم های ارزیاب قوی اینکار را میکنند. (OQAS) این سیستم میزان وزن محصولات و میزان شاخص Brix آنها (میزان قند داخلی میوه ها) را تعیین میکنه. حتی میتونه عیوب سطحی و عیوب داخلی که با چشم دیده نمیشن هم تشخیص بده.

🍅 در مرحله بعد روی بسته های پلاستیکی فوم مناسب، پرینت اطلاعات انحصاری هر بسته و شاخص های کیفیتی اون گذاشته و پرینت میشه. بسته توسط لیزری با تولید حرارت پایین در سیستم خودش و با حالت کم مصرف بسته بندی میشه. در فاز بعدی با دوربین های مادون قرمز اشکالات احتمالی بسته بندی کشف میشن تا در صورت لزوم دوباره عملیات بسته بندی روی بسته اعمال بشه.

🍅 در فاز بعدی روی هر بسته یک تگ RFID اعمال میشه تا بتوان محصول را در هر مرحله و مکانی ردیابی کرد.



🍅 در مرحله آخر بسته ها بنابر مقصد و کیفیت هر بسته درجه بندی میشن.

🍅 تمامی سیستم بالا هیچوقت توسط دست و انسان سرویس و تمیز نمیشه و اینکارها هم توسط خود دستگاه انجام میشه.

🍅 این سامانه به قدری منعطف و عالی ساخته شده که میشه جای ماژول ها را برای اهداف مختلف عوض کرد. حتی میشه نرم افزارهای مختلف را که با هر زبانی نوشته شده اند به سامانه نرم افزاری اون اضافه کرد. و حتی میشه یک ماژول جدید و بخش جدید به اون اضافه کرد.

🚜 @biosystemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی